Ergonomisk rådgivning

Hur du använder kroppen på ett mer skonsamt sätt i de dagliga aktiviteterna

Ring David på 070-353 48 24 eller skicka ett mail till info@marklundskiropraktik.se och beskriv er situation och vad ni behöver hjälp med.

Mobil kiropraktor

För att du undvika onödiga förflyttningar, smärtor som kan utlösas av färden, eller andra orsaker som kan jag utföra behandlingar hemma hos dig, eller på den plats du önskar.

Behandling i en miljö där patienten känner sig trygg kan bidra till att patienten slappnar av mer så kroppen kan släppa taget om alla spänningar. I ett avslappnat tillstånd blir det lättare att genomföra led och mjukdelsbehandling som även bidrar till ett bättre resultat. De kan vara lättare att uppnå uppsatta rehabiliteringsmål när de anpassas efter patientens tillvaro.

Kiropraktorn medtar en bärbar behandlingsbänk för att hjälpa dig och tar hänsyn till din unika situation. Låt oss ta hand om alla detaljer.

mk-jag-kommer-hem-till-digSamtal med patienten

I samråd med patienten görs en noggrann genomgång av aktuella symtom, tidigare skador, sociala förhållanden etc.
Det kan vara lättare för vissa att berätta om sin situation och vad det egentliga problemet är i en lugn och trivsam miljö. Bra samtal kan underlätta till att identifiera problemet och ställa en korrekt diagnos vilket ökar möjligheterna för ett bra behandlingsresultat. Hälso- och sjukvårdslagen och har tystnadsplikt.

Kiropraktisk undersökning

Undersökning genom att bl a kolla blodtryck och genomgång av kroppens rörelsemönster. Manuell undersökning av leder och muskler för att avgöra orsaken till ditt problem.

Val av behandling

Val av behandling genomförs i samråd med patienten. Via information av olika behandlingsalternativ får patienten möjlighet att välja det alternativ som han eller hon föredrar.

Modern kiropraktisk behandling gör inte ont och kan anpassas efter dina förutsättningar

• Manipulation, speciella handgrepp för att justera låsningar i specifika leder
  • Triggerpunktsbehandling, behandling av punkter i muskler där det finns överkänslighet och smärta
  • Myofascialrelease, bindvävnads massage för att göra bindvävnaden mera elastisk

Rehabiliteringsövningar

Vi erbjuder träningsövningar till patienten utifrån dennes förutsättning, enkla övningar som kan tillämpas i hemmet.